Het merk TOSKANI
“Dit familiebedrijf uit Barcelona begon als apotheek. Gaandeweg ontdekte men dat klanten steeds vaker naar bepaalde cosmetica vroegen. Vanuit dat oogpunt zijn zij met hun farmaceutische kennis een cosmeticalijn begonnen.”
1953: Eerste Xalabarder apotheek werd opgericht
De Xalabarder-familie is een familie met een lange farmaceutische traditie. Een farmaceutische roeping gaf later een grotere rol aan onderzoek en ontwikkeling van nieuwe producten voor alle medische disciplines.
1982: Eerste medische producten werden ontwikkeld en geproduceerd
Onder het baanbrekende leiderschap van Avelino Xalabarder en Gertrudis Torrents, was ons bedrijf één van de eerste producenten van cosmetische producten in Spanje. Het bedrijf werd uitgebreid om aan de toenemende esthetische behoeften te voldoen door innovatieve medische cosmetica te ontwikkelen.
1994: Het merk TOSKANI Cosmetics werd geboren
Adoptie van ons logo dat tot op de dag van vandaag onze visuele identiteit blijft. De drie grijze vierkanten in het logo van TOSKANI Cosmetics vertegenwoordigen drie hoekstenen van het beste esthetische product (groen vierkantje): wetenschap, kwaliteit en de vooruitgang op het gebied van technologie.
2005: Nieuw tijdperk van TOSKANI Cosmetics is van start gegaan
Dankzij strategische partnerschappen kon TOSKANI Cosmetics profiteren van de expertise en ervaring die de afgelopen jaren op buitenlandse markten was opgebouwd. De wereldwijde uitbreiding, als logische stap van de bedrijfsstrategie, is begonnen.
2014: We kregen onze eerste Award ‘’The best medical cosmetics’’
De inspanningen van TOSKANI Cosmetics worden gecombineerd met moderniteit, geavanceerde technologie en traditie die opgebouwd is in meer dan een halve eeuw ervaring. Daarom is TOSKANI Cosmetics bekroond met de Mediterranean Excellence Award 2014 in de categorie Medical Cosmetics.
Centrum werd geopend
Het TOSKANI Cosmetics Educatieve Centrum is volledig operationeel voor producttrainingen, kleine hands-on seminars en workshops voor klanten. Het centrum is gelegen in de wijk Poblenou in Barcelona, op een steenworp afstand van het centrum en de kust.
2017: Samenwerking Laservision en Toskani voor de BENELUX
Laservision houdt de technologische ontwikkelingen
in de markt scherp in de gaten. Het
bedrijf is sinds 1990 distributeur van lasers en andere
hoogwaardige medische technologieën. Laservision
is begonnen met medische lasers en apparatuur voor
de oogheelkunde. Technologische ontwikkelingen
zorgen voor een verbreding van de toepassingsmogelijkheden van de apparatuur en daardoor is ons assortiment steeds meer uitgebreid. De naam Laservision dekt de lading tegenwoordig niet meer, omdat we zoveel méér doen dan lasers en ogen. We distribueren voortaan ook diverse medische, esthetische en cosmetische hulpmiddelen voor huidtherapeuten en schoonheidsspecialisten.
Toskani Cosmetics richt zich op het behandelen van
huidproblemen en is een mooie aanvulling op de (laser) behandelingen die Laservision aanbiedt.
2019: Nieuwe grenzen zijn bereikt. Nieuwe doelen worden gesteld
Al meer dan 30 jaar hebben we ons aangepast aan een steeds complexere markt voor schoonheidsproducten door onze focus te houden waar het hoort – op het helpen van mensen bij het bereiken van de best mogelijke esthetische resultaten, in alle stadia van het leven, over de hele wereld. Dat is een doel dat we tot ver in de toekomst zullen nastreven.